نمایندگی تعمیر گوشی اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

یکی از مسائل چالش بر انگیز در سال 2021 خرید گوشی های اپل اکتیو و نات اکتیو است. معمولا فروشندگان هنگام خرید گوشی های اپل 2 گزینه اکتیو و نات اکتیو را برای خریداران مطرح می کنند که اغلب باعث سردرگمی آن ها می شود.

در شرایط فعلی و با توجه به تحریم های موجود فروشندگان معمولا گوشی های اپل نات اکتیو را با قیمت بالاتری نسبت به مدل های اکتیو می فروشند. اما دلیل آن چیست؟

بسیاری از کاربران که تفاوت گوشی های اپل اکتیو و نات اکتیو را نمی دانند، هنگام خرید تصور می کنند که دستگاه های اکتیو دست دوم یا استوک هستند و از خرید آن ها منصرف می شوند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه گوشی های اپل اکتیو و نات اکتیو بپردازیم.

قانون جدید درباره گوشی های اپل اکتیو و نات اکتیو

شرکت اپل از ابتدای سال 2021 قانون جدیدی در خصوص محصولات خود به خصوص گوشی های اپل ارائه داد. بر اساس این قانتون جدید تمام گوشی های اپل که با یک پارت نامبر برای یک کشور خاص تولید می شوند باید در همان کشور هم اکتیو شوند. شرکت اپل با اجرای این قانون تنها اجازه می دهد تعداد محدودی گوشی اپل در سایر کشورها و توسط اپراتوری غیر اپراتورهای کشوری اکتیو شوند.

برای مثال حدود 80 درصد گوشی های اپل با پارت نامبر ZP/A باید در هنگ کنگ چین اکتیو شده و تنها 20 درصد آن ها می توانند توسط اپراتورهای غیر چینی اکتیو شوند.

 

شرکت اپل در بسیاری از کشورها به طور رسمی فعالیت ندارد. به همین دلیل گوشی های اپل باید از پارت نامبرهای کشورهای دیگر وارد کشور مقصد شوند. به همین دلیل شرکت اپل قانون اکتیو یا نات اکتیو بودن گوشی های اپل را گذاشته است.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش استفاده از آپدیت استاتوس واتساپ

گوشی اپل اکتیو

گوشی های اپل اکتیو معمولا در کشور مبدا اکتیو شده سپس به کشور مقصد فرستاده می شوند. روند اکتیو کردن گوشی های اپل هم به این شکل است که گوشی ابتدا توسط فروشنده کشور مبدا باز شده و توسط اپراتور آن  کشور اکتیو می شوند سپس در بسته بندی قرار  گرفته و به کشور مقصد فرستاده می شود.

بنابراین نتیجه می گیریم گوشی های اپل اکتیو به هیچ عنوان دست دوم یا استوک نیستند اما چون یکبار در کشور مبدا روشن و مجدد بسته بندی شده اند، قیمت پایین تری نسبت به گوشی های نات اکتیو دارند.

گوشی اپل نات اکتیو اپل

گوشی های اپل نات اکتیو در همان کشور مقصد باز و اکتیو می شوند. قانون جدید شرکت اپل باعث شده تعداد گوشی های نات اکتیو اپل نسبت به مدل های اکتیو آن بیشتری باشند. روند اکتیو کردن دستگاه در  گوشی های نات اکتیو تغییر نمی کند. تفاوت اصلی در بسته بندی و کشور مورد نظر برای اکتیو کردن گوشی های اپل است.

گوشی های اپل اکتیو یا نات اکتیو؟

بعد بررسی و مقایسه گوشی های اپل اکتیو و نات اکتیو به این نتیجه می رسیم که این 2 مدل دستگاه هوشمند از نظر کیفیت، طراحی و ساخت هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و گوشی های اکتیو اپل به هیچ عنوان دست دوم یا استوک نیستند تنها یکبار در کشور مبدا روشن و توسط اپراتور آن کشور اکتیو شده اند. فروشگاه گوشیز ارائه دهنده کلیه محصولات اپل به خصوص گوشی های اپل است. جهت اطلاع بیشتر از طریق چت واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

این مطلب را از دست ندهید   باتری iPhone 11

مقالات مرتبط:

چگونه آبخوردگی اپل را تعمیر کنیم

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 13 =

روش آپدیت گوشی اپل

روش آپدیت گوشی اپل

آپدیت گوشی اپل یکی از قابلیت های فوق العاده و کاربردی این ابزار هوشمند است که امروزه مورد توجه بسیاری از طرفداران محصولات اپل قرار

ادامه مطلب »