نمایندگی تعمیر گوشی اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

باز کردن قفل نمایشگر اپل در آی او اس ۱۰

اپل در سیستم عامل آی او اس 10 تغییرات زیادی اعمال کرده و قابلیت‌های جدیدی را به آن افزوده است اغلب این قابلیت‌ها بسیار کاربردی هستند اما در برخی از شرایط ممکن است تعدادی از آن‌ها منجر به عدم جلب رضایت کاربران شوند. هم اکنون لاک اسکرین یا صفحه قفل شده اپل‌های مجهز به آی او اس 10 قابلیت پشتیبانی از ویجت را ارائه می‌کند و به منظور دسترسی به این ویجت‌ها کاربر باید هنگامی که صفحه نمایش اپل قفل است انگشت خود را بر روی نمایشگر قرار داده و به سمت راست بکشد. بنابراین لاک اسکرین اپل‌های مجهز به آی او اس 10 به نوعی دارای اسلایدر هستند و مشابه با صفحات اصلی دستگاه‌های آی او اسی عمل می‌کنند.

به منظور دسترسی کاربر به بخش ویجت‌های اپل، اپل مجبور شده که عملکرد تک مرحله دکمه هوم یا اسکنر اثر انگشت دستگاه را دستخوش تغییراتی کند. اگر زمانی که نمایشگر دستگاه خاموش بود با قرار دادن انگشت بر روی دکمه هوم اپل قفل نمایشگر باز می‌شد، دسترسی به بخش ویجت‌های آن امکانپذیر نمی‌گردید.

هم اکنون اگر در اپلی که از سیستم عامل آی او اس 10 بهره می‌برد و صفحه نمایش آن کاملا خاموش است، دکمه هوم را فشار دهید قفل نمایشگر دستگاه کاملا آنلاک نشده و وارد سیستم عامل دستگاه نمی‌شوید. هنگامی که در آی او اس 10 یک باری دکمه هوم را لمس کنید، صفحه نمایش اپل روشن می‌شود و عبارت “Press Home to Unlock” در زیر نمایش دستگاه نمایان خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات صفحه نمایش LTPO در آیفون 13 پرو مکس

حال اگر انگشت خود را برای بار دوم بر روی دکمه هوم قرار دهید، قفل صفحه نمایش اپل آنلاک شده و قادر به استفاده از آن خواهید بود. این موضوع و دو مرحله‌ای شدن عملکرد دکمه هوم اپل‌ها در آی او اس 10 کاربر را قادر می‌سازد تا به بخش ویجت‌های اپل دسترسی پیدا کند اما بسیاری از کاربران این تغییر جدید را رضایت بخش ندانسته و با دو مرحله‌ای شدن عملکرد دکمه هوم اپل مخالف هستند. خوشبختانه اپل در تنظیمات آی او اس 10 این امکان را فراهم می‌کند تا عملکرد دو مرحله‌ای دکمه هوم دستگاه را به حالت پیشین خود باز گردانید.

تنظیمات باز کردن قفل نمایشگر اپل

انجام این عمل و تغییر عملکرد دکمه هوم یا همان اسکنر اثر انگشت اپل در سیستم عامل آی او اس 10 به سادگی قابل انجام بوده و فرآیند پیچیده‌ای را به همراه ندارد. اگر از دو مرحله‌ای شدن عملکرد دکمه هوم اپلتان دل خوشی نداشته و تمایل دارید که نحوه عملکرد آن را به حالت پیشین  تغییر دهید کافیست که مراحل زیر را طی کنید.

باز کردن قفل نمایشگر اپل در آی او اس 10

ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings اپل خود شده و به بخش General مراجعه کنید. حال گزینه Accessibility را انتخاب نموده و در لیست موجود به سمت پایین حرکت کنید. در این شرایط به گزینه‌ای با عنوان Home Button خواهید رسید. این گزینه را انتخاب کرده و اسلایدر موجود در کنار گزینه Reset Finger to Unlock را به حالت سبز تغییر دهید. دقت داشته باشید که این گزینه ممکن است در برخی شرایط با عنوان Reset Finger to Open هم نمایش داده شود.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش مکالمه و تماس در اپل

با فعال کردن این گزینه عملکرد دکمه هوم اپلتان تقریبا به شکلی خواهد شد که پیش از این در سیستم عامل آی او اس 9 از آن استفاده می‌کردید. با این وجود در نظر داشته باشید در آی او اس 10 عملکرد دکمه هوم در مجموعه دستخوش تغییرات شده که عملکرد آن را نسبت به آنچه که در آی او اس 9 تجربه کرده‌اید متفاوت می‌کند.

شما می‌توانید در آی او اس 10 با فعال کردن عملکرد اسکنر اثر انگشت دستگاه و یک باری ضربه زدن بر روی دکمه هوم نمایشگر آن را روشن کنید و در این شرایط انگشت خود را از روی دکمه هوم برندارید. مشاهده خواهید کرد که پس از چند لحظه قفل نمایشگر اپلتان آنلاک یا اصطلاحا باز می‌شود. استفاده از عملکرد دو مرحله‌ای دکمه هوم اپل در آی او اس 10 بدین صورت می‌تواند رضایت کامل شما را به همراه داشته باشد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که با فعال کردن قابلیت Reset Finger to Open هر بار که قفل نمایشگر دستگاه را آنلاک می‌کنید به صفحه اصلی آن منتقل نخواهید شد، بلکه صفحه‌ یا اپلیکیشنی اجرا می‌شود که پیش از قفل کردن نمایشگر اپل در آن بخش به سر می‌بردید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =

روش آپدیت گوشی اپل

روش آپدیت گوشی اپل

آپدیت گوشی اپل یکی از قابلیت های فوق العاده و کاربردی این ابزار هوشمند است که امروزه مورد توجه بسیاری از طرفداران محصولات اپل قرار

ادامه مطلب »