نمایندگی تعمیر گوشی اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با ارورهای رایج آیفون

گوشی‌‌های آیفون -همانند بسیاری از گجت‌های امروزی-، اشکالات پیش آمده در سخت افزار یا نرم افزار خود را به واسطه ارورها یا کدخطاهایی به کاربر اعلام می‌کنند. آشنایی با ارورهای رایج آیفون از آن روی اهمیت دارد که به واسطه‌ی آنها می‌توان اشکالات پیش آمده در دستگاه را شناسایی و برطرف کرد. چنانچه از کاربران آیفون و یا تعمیرکار گوشی‌های آیفون هستید برای رفع مشکلات آیفون باید آشنایی جامعی با ارورهای این نوع از دستگاه ها داشته باشید. با اینکه گوشی های آیفون، از گوشی های قدرتمند با سخت افزاری مناسب به شمار می روند اما بروز خطا و مشکل در آنها دور از انتظار نیست.

یکی از ویژگی های گوشی های آیفون این است که ارورها و خطاهای پیش آمده در آنها عموماً با کدهایی نمایان و شناسایی می‌شوند و به اطلاع کاربر می رسند. اگر شما نیز با این کد خطاها مواجه شده‌اید بهتر است بدانید که هر کد، نمایانگر مشکل خاصی در دستگاه بوده و بخش های مختلفی را در برمی گیرد. با اینکه ارورهای متعددی در این نوع گوشی‌ها نمایش داده می‌شوند اما برخی از آنها رایج تر بوده و بیش از بقیه، کاربران را با مشکل مواجه کرده‌اند. از این نظر در این مقاله قصد داریم تنها به ارورهای رایج تر گوشی آیفون بپردازم. این ارورها در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه روی می دهند. در ادامه این خطاها را بررسی می‌کنیم.

ارورهای رایج آیفون

ارورهای نمایش داده شده در آیفون در واقع بیانگر آنند که مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری در قسمت‌هایی از این دستگاه وجود دارد. معمولاً در شرایطی که این ارورها ظاهر شوند، آیفون در Recovery mode باقی مانده و توان بوت شدن نخواهد داشت. کاربر در هنگام مواجه با این ارورها، معمولاً نمی تواند از گوشی استفاده کند و با محدودیت مواجه می شود. در این شرایط برای رفع مشکل باید اقدامات متعددی را انجام دهید. اما ارورهای رایج آیفون عبارتند از:

این مطلب را از دست ندهید   تعویض اتصال شارژر iPhone XR

ارور1:

این ارور معمولاً زمانی نمایش داده می شود که کاربر در حال دانگرید در ورژن پایین تری باشد. آپدیت دانگرید به رفع مشکل کمک می کند.

ارور 6:

ارور 6 در هنگام ریستور و دانگرید رخ می دهد.

ارور 10:

این ارور در صورت بوت نشدن دستگاه روی می دهد. ری استور کردن به رفع مشکل کمک می کند اما اگر با این کار، همچان دستگاه بوت نشود باید به متخصص تعمیر آیفون مراجعه کرد.

ارور 13:

این ارور به دو دلیل رخ می دهد: یک آنکه ممکن است به هنگام ریستور کردن به نسخه بتا و مخصوص توسعه‌دهنده رخ دهد. 2- ممکن است همانند ارور 6 باشد.

ارور 18:

این خطا مربوط به آیتیونز است و اغلب درصورت قدیمی شدن نسخه آن روی می دهد.

ارور 20:

این ارور به هنگام ریستور به کاستوم فریمور رخ می دهد. در این شرایط لازم است کاربر آنتی ویروس و فایروال را غیر فعال کرده و دستگاه را به حالت DFU Mode برده و ری استور کند.

ارور 23:

این ارور نشان دهنده پورت USB دستگاه می باشد.

ارور 1002:

این خطا در هنگام ری استور کردن ظاهر می شود. برای رفع مشکل باید سیستم مجدداً ری استور شود.

ارور 1014:

از ارورهای رایج آیفون خطای 1014 است که به این معناست که کاربر اجازه دانگرید ندارد و باید از کاستوم فریمور استفاده کند.

ارور 2000:

در این ارور باید تمامی پورت های USB غیر ضروری که به سیستم متصل شده را جدا کرد و آیفون را ری استارت نمود.

ارور 3002:

زمانی که سرور اپل مشکل داشته باشد، با این ارور مواجه می شود. برای رفع مشکل باید سیستم مجدداً ری استارت شود.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض دکمه هوم آیفون

رفع ارورهای رایج آیفون

برای رفع تمامی ارورهای آیفون باید ابتدا مفهوم کدهای نمایش داده شده را فراگرفت. در بالا برخی از رایج ترین کدهای نمایش داده شده در آیفون توضیح داده شد. برای رفع هر یک از این ارورها کافی است با خواندن توضیحات آن، اقدامات لازم را انجام دهید. در بسیاری از مواقع با ری استارت کردن آیفون مشکل برطرف می شود. اما در مواقعی که این اقدام جوابگو نباشد، باید دستگاه را به متخصصان تعمیر آیفون، تحویل داد تا نسبت به رفع ارورهای رایج آیفون اقدام مناسب را انجام دهند. کارشناسان تعمیر آیفون، ارور نمایش داده شده را بررسی کرده و بر اساس نوع آن، اقدامات سخت افزاری یا نرم افزاری مورد نیاز را برروی دستگاه پیاده می‌سازند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 4 =

روش آپدیت گوشی اپل

روش آپدیت گوشی اپل

آپدیت گوشی اپل یکی از قابلیت های فوق العاده و کاربردی این ابزار هوشمند است که امروزه مورد توجه بسیاری از طرفداران محصولات اپل قرار

ادامه مطلب »