نمایندگی تعمیر گوشی اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فیس آیدی آیفون چیست و چگونه کار می‌کند؟

فیس آیدی اپل یک فناوری تشخیص چهره است که از سال 2017 روی آیفون X راه اندازی شد در این مقاله میخواهیم در مورد تعمیر فیس آیدی آیفون صحبت کنیم. این فناوری جایگزین سیستم اسکن اثر انگشت Touch ID اپل برای جدیدترین آیفون‌های این شرکت از جمله آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس شد و بعد از آن در مدل‌های دیگر تولید شده هم مورد استفاده قرار گرفت. با وجود پیشرفته بودن این تکنولوژی گاهی نیاز است تا برای تعمیر فیس آیدی آیفون خود اقدام کنید. در مورد نحوه عملکرد و تنظیم فیس آی دی و مواردی که نیاز به تعمیر است در ادامه این مطلب صحبت شده است.

مشکلات رایج فیس آیدی آیفون

همانگونه که اشاره شد Face ID یکی از تکنولوژی‌های جدید است که برای بخش امنیت اغلب گوشی‌های هوشمند از تمام برندها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپل یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌ها برای این بخش به کار بهره برده است. با این وجود در برخی موارد هم نیاز به تعمیر فیس آیدی آیفون در برخی موارد وجود دارد که در بخش بعدی مطلب به آن پرداخته‌ایم.

Face ID آیفون چگونه کار می‌کند؟

سیستم دوربین TrueDepth هر بار که به گوشی آیفون خود نگاه می‌کنید، حتی در تاریکی نیز چهره شما را با یک چراغ تشخیص می‌دهد. سپس یک دوربین مادون قرمز از یک عکس استفاده می‌کند و یک پروژکتور نقطه زن نیز 30000 نقطه مادون قرمز نامرئی روی صورت ایجاد می‌کند.

این سیستم از تصویر مادون قرمز و نقاط مادون قرمز استفاده می‌کند و آنها را از طریق شبکه های عصبی تشخیص می‌دهد تا یک مدل ریاضی از چهره شما ایجاد کند. شبکه‌های عصبی، اسکن صورت (یا مدل‌های ریاضی) شما را در برابر عکسی که تنظیم کرده‌اید و روی دستگاه خود ذخیره کرده‌اید، بررسی می‌کند تا مطابقت داشته باشد یا خیر، اگر اینگونه باشد، قفل تلفن شما باز می‌شود یا مجوز پرداخت با Apple Pay صادر می‌شود. مشکلاتی که ضرورت تعمیر فیس آیدی را پیش می‌آورد اختلال در عملکرد یکی از این بخش‌ها خواهد بود، اما تشخیص آن باید به دست یک تکنسین معتبر سپرده شود و در صورت لزوم تعمیرات موبایل آیفون برای آن انجام شود.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی مادربرد ایفون

مشکلات نرم افزاری و نحوه تعمیر فیس آیدی آیفون

برای حل مشکلات نرم افزاری بهتر است موارد زیر را چک کرده و سعی کنید آنها را برطرف کنید. نکاتی که برای تعمیر فیس آیدی آیفون باید به آن توجه کنید، عبارتند از:

نیاز است به روز رسانی انجام شود!

برای حل مشکل فیس آیدی بهتر است iOS را به روز کنید. اصولاً هر زمان که یک برنامه یا ویژگی در گوشی شما مشکلی ایجاد می‌کند، ایده خوبی است که ببینید آیا برای iOS یا خود برنامه به روز رسانی وجود دارد یا خیر. برای این کار به تنظیمات> عمومی> به روز رسانی نرم افزار بروید و ببینید آیا به روزرسانی در دسترس است. اگر به روزرسانی بود، روی آن ضربه بزنید و iOS بقیه کارها را انجام می‌دهد و دیگر نیازی به تعمیر فیس آیدی آیفون نیست.

تمیز بودن و پوشیده نبودن دوربین را بررسی کنید

یکی از دلایل عمده عدم شناسایی صورت کاربر در Face ID، پنهان و کثیف بودن لنز و آرایه حسگر است. بررسی کنید که قاب گوشی شما روی آن قرار ندارد. اگر از مدل‌های iPad Pro 2018 در حالت افقی استفاده می کنید، احتمال زیادی وجود دارد که انگشتان شما دوربین را مسدود کرده باشد. البته آیفون‌ها فقط به شما امکان می دهند از Face ID در حالت عمودی استفاده کنید، بنابراین مطمئن شوید که آن را در جهت عمودی نگه داشته‌اید. این احتمال نیز وجود دارد که کودک کم سن و سال شما که گوشی را برای انجام یک بازی قرض گرفته است، دوربین را مملو از اثر انگشت خود کرده باشد و نیاز به تمیز کردن آن باشد.

این مطلب را از دست ندهید   انتقال اکانت کلش به گوشی دیگر

مطمئن شوید تنظیمات Face ID صحیح است

اگر این اولین باری است که از Face ID استفاده می‌کنید یا اخیراً آیفون خود را به روز کرده‌اید، پیش از اقدام برای تعمیر فیس آیدی آیفون مطمئن شوید که تنظیمات این ویژگی به درستی انجام شده باشد. برای این کار به تنظیمات> Face ID & Passcode بروید و سپس بررسی کنید که آیا این ویژگی فعال است یا خیر و آیا همه گزینه‌های قسمت Use Face ID for فعال هستند.

صورت خود را بررسی کنید

در حالی که Face ID در شناسایی ویژگی‌های صورت شما مهارت بالایی دارد، اما با چند روش می‌توان آن را خنثی کرد. اپل اظهار داشت که برخی از عینک‌های آفتابی که اشعه مادون قرمز را مسدود می‌کنند، می‌توانند سنسور TrueDepth را نیز متوقف کنند. بنابراین، اگر برای تأیید میزان دید توسط دستگاه خود تلاش می‌کنید ، سعی کنید عینک، یا هر شکل دیگری از اکسسوری صورت چون ماسک را بردارید.

نیاز به ریست کردن تنظیمات فیس آیدی است

اگر هیچ یک از این روش‌ها راه حل رضایت بخشی ارائه نکند، این گزینه وجود دارد که همه چیز را پاک کرده و دوباره شروع کنید. به تنظیمات> Face ID & Passcode> Reset Face ID بروید. با این کار تمام شناسه‌های ذخیره شده قبلی از بین می‌رود و به شما اجازه می‌دهد روی تنظیم Face ID ضربه بزنید و روند را دوباره شروع کنید.

ریست کردن کامل گوشی را فراموش نکنید!

آخرین روشی که می‌توانید پیش از هر اقدام جدی برای تعمیر فیس آیدی گوشی آیفون خود امتحان کنید، قبل از ریست کردن کامل گوشی آیفون است. امیدوارم که این بار بتوانید از ویژگی بدون مشکل استفاده کنید و نیازی به تعمیر فیس آیدی آیفون نباشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض اتصال شارژر iphon 11 pro max

مشکلات سخت افزاری فیس آیدی آیفون

اگر هیچ کدام از مشکل‌های نرم افزاری دلیل کار نکردن فیس آی دی گوشی آیفون شما نبود، باید به دنبال ریشه مشکلات در سخت افزار گوشی است. برای بررسی مشکلات سخت افزاری بهتر است این کار به به دست یک تعمیرکار حرفه‌ای آیفون بسپارید، زیرا نیاز به تجهیزات خاصی است و گاهی باید یک قطعه عوض شود. برای همین هم تعمیر به صورت شخصی امکان‌پذیر نخواهد بود.

اغلب مشکلات سخت افزاری مربوط به دوربین یا سنسورهای مربوط به فیس آی دی است. همچنین ضربه به ال سی دی، خرابی در اثر نفوذ آب و مواردی از این دست هم می‌تواند دلیل اصلی مشکلات فیس آیدی گوشی آیفون شما خواهد بود.

هزینه تعمیر فیس آیدی آیفون

با توجه به این نکات اساسی‌ترین سوالی که ممکن است در ذهن شما مطرح شود هزینه شما برای تعمیر فیس آیدی گوشی آیفون است. در پاسخ به این سوال باید گفت هزینه به چندین عامل بستگی دارد. اول اینکه مشکل سخت افزاری با تعمیر ساده حل خواهد شد یا نیاز به تعویض قطعه است؟ کاملاً طبیعی است که تعویض هزینه بیشتری را نسبت به تعمیر فیس آیدی آیفون به همراه خواهد داشت.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 4 =

روش آپدیت گوشی اپل

روش آپدیت گوشی اپل

آپدیت گوشی اپل یکی از قابلیت های فوق العاده و کاربردی این ابزار هوشمند است که امروزه مورد توجه بسیاری از طرفداران محصولات اپل قرار

ادامه مطلب »