نمایندگی تعمیر گوشی اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیپد چه مشکلاتی دارد؟

همان طور که گفته شد در راه استفاده از قابلیت های جذاب و به روز تبلت های اپل ممکن است برخی از مشکلات رایج آیپد دردسرساز شوند. به طور کلی طول عمر کوتاه باتری شارژ شده، تاخیر در رابط کاربری، مشکلات ارتباطی و آنتن دهی موبایل ، کار نکردن دوربین و صفحه ی نمایش فریز شده از عمده ترین مشکلات رایج تبلت اپل می باشند.

بررسی مشکلات رایج آیپد

البته در این میان اقدامات پیشگیرانه و نحوه ی نگهداری از سیستم آیپد نیز در به تعویق انداختن بروز مشکلات ذکر شده نقش خواهد داشت. توصیه می شود جهت جلوگیری از پیدایش مشکلات نرم افزاری تبلت اپل بستن مداوم برنامه های پس زمینه را جدی بگیرید. در ادامه به معرفی هر یک از مشکلات رایج آیپد می پردازیم.

شارژدهی ضعیف تبلت اپل

یکی از اصلی ترین مشکلات رایج آیپد، عملکرد شارژدهی ضعیف آن است که در اثر استفاده ی چند ساله از این محصول اپل گریبانگیر کاربر می شود. این مشکل می تواند در اثر اختلالات داخلی باتری پدید آید و نیازمند تعمیرات تخصصی گردد. اما گاهی استفاده ی نادرست از آیپد نیز عامل اصلی خالی شدن سریع باتری آن است. غیر فعال کردن اپلیکیشن‌های پس زمینه و خاموش کردن اپ ‌های موقعیت‌یابی می‌‌تواند طول عمر شارژ باتری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. برای مدیریت بهتر شارژ باتری وارد بخش تنظیمات شوید و از طریق General و Usage به Battery Usage بروید و اپلیکیشن‌هایی که بیشترین مصرف باتری را به خود اختصاص داده‌اند را شناسایی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش ساخت پوشه در اپل

مشکلات ارتباطی آیپد اپل

مشکلات ارتباطی چون بلوتوث، وای فای و حتی آنتن دهی از سری مشکلات رایج آیپدهای اپل هستند که احتمال دارد کاملا ناگهانی به وجود آیند و دسترسی های کاربر را محدود نمایند. چنین مشکلاتی ممکن است ریشه در سخت افزار و اختلالات نرم افزاری سیستم داشته و نیازمند تعمیرات تخصصی باشند. اما گاها با یک خاموش و روشن کردن ساده و یا استفاده از حالت پرواز به مدت چند دقیقه به راحتی رفع می گردند. ری استارت و یا حالت پرواز موجب شکل گیری دوباره ی پردازش های پردازنده ی آیپد خواهد بود.

تاخیر در رابط کاربری آیپد

از دیگر مشکلات رایج آیپد اپل پیدایش تاخیر در رابط کاربریست. اساسی ترین عامل در کندی پردازش های تبلت اپل، استفاده از برنامه های سنگینی است که سیستم دارای حافظه کافی برای راه اندازی صحیح آن ها نمی باشد. برای رفع چنین مشکلاتی سعی کنید آیپد را در حجم مناسبی از حافظه قرار دهید و برنامه ها و دیتاهایی را که به آن ها نیاز ندارید را پاک کنید.

همچنین پیشنهاد می‌شود جهت بهبود سرعت رابط کاربری، از تصاویر زمینه Parallax استفاده ننمایید. چنین تصاویر زمینه‌ای باعث می‌شوند که کاربر احساس کند، در زمان حرکت دستگاه، تصویر زمینه نیز حرکت می‌کند. استفاده ی مداوم از این قابلیت در کنار حافظه ی کم سیستم ممکن است آیپد را دچار اختلالاتی سازد. برای غیر فعال کردن این ویژگی وارد قسمت General در صفحه تنظیمات شوید و از طریق قسمت Accessibility گزینه ی Reduce Motion را خاموش کنید.

خاموش شدن ناگهانی آیپد

خاموش شدن ناگهانی و ری استارت شدن مداوم آیپد را می توان سر دسته ی مشکلات رایج آیپد اپل دانست. این مشکل امکان دارد بر اثر اختلالات سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی به وجود آید که در این میان حمله ی ویروس های بدافزارها اصلی ترین عامل است. برای رفع چنین مشکلی اپلیکیشن های مشکوک به بدافزار را از روی تبلت پاک کرده و سیستم را ریست فکتوری نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض ال سی دی آیفون

کار نکردن دوربین آیپد

عموما اگر در عملکرد دوربین آیپدهای اپل اختلالی ایجاد شود، دلیل آن سخت افزاری است، اما در برخی مواقع تعمیرات نرم افزاری نیز مشکل را برطرف می‌کند. برای رفع ناکارآمدی دوربین آیپد تنها می توان تبلت را به تنظیمات کارخانه بازگرداند و امیدوار بود مشکل ایجاد شده رفع گردد.

صفحه ی نمایش فریز شده در تبلت اپل

گاهی امکان دارد آیپد و یا آیفون اپل دچار مشکل قفل شدن صفحه نمایش شود و در واقع به هیچ یک از لمس‌ها و دستوراتی که کاربر اجرا می کند، واکنشی نشان ندهد. در این صورت بهتر است که سیستم را ری استارت کنید تا تمامی مشکلات مرتبط با تاچ از بین برود. اگر دستگاه مورد نظر به شکل عادی نمی‌تواند ری استارت شود، دکمه ی فیزیکی هوم و پاور را به صورت همزمان فشار دهید و برای چند ثانیه نگهدارید تا سیستم به صورت اجباری ری استارت گردد.

برای جلوگیری از عدم تکرار دوباره ی این سری از مشکلات رایج آیپد، پس از روشن شدن دوباره ی تبلت به منوی Settings و سپس Touch ID & Passcode مراجعه کرده و اثر انگشت های ثبت شده را حذف کنید. سپس Turn Passcode Off را نیز غیر فعال نمایید. پس از غیر فعال نمودن این گزینه می توانید برای استفاده ی دوباره از اثر انگشت در سیستم قفل صفحه ی اصلی دستگاه، مجددا آیپد را ری استارت کرده و نسبت به ذخیره ی اثر انگشت جدید اقدام کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

روش آپدیت گوشی اپل

روش آپدیت گوشی اپل

آپدیت گوشی اپل یکی از قابلیت های فوق العاده و کاربردی این ابزار هوشمند است که امروزه مورد توجه بسیاری از طرفداران محصولات اپل قرار

ادامه مطلب »