نمایندگی تعمیر گوشی اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش محافظت از حریم خصوصی خود در آیفون‌ها

دستگاه‌های هوشمند موبایلی هم اکنون بخش عمده‌ای از اطلاعات شخصی ما را در بر می‌گیرند. پیامک‌های ارسالی و دریافتی، تماس‌ها، لیست مخاطبین، ایمیل‌های کاری و شخصی، وبسایت‌هایی که از آن‌ها بازدید می‌کنید و رمز عبور اکانت‌هایتان، محل‌هایی که در آن رفت و آمد دارید و… همگی می‌توانند در حافظه گوشی هوشمندتان ذخیره شوند. حال تصور کنید که فرد سودجویی به این اطلاعات دسترسی پیدا کند. در این شرایط بدون تردید با مشکلات امنیتی زیادی مواجه خواهید شد.

به تازگی اپل و سازمان FBI به منظور آنلاک و دستیابی به محتوای یک آیفون 5 اس دچار درگیری‌هایی شده بودند و این موضوع نگرانی‌های کاربران را در زمینه محافظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی بیش از پیش پر رنگ کرد. ظاهرا اپل و سازمان‌هایی نظیر FBI هر زمان که اراده کنند قادر به دستیابی به محتوا و اطلاعات شخصی آیفونتان خواهند بود. حال یک کاربر سری محصولات آیفون اپل چگونه قادر است از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود در برابر افراد سودجو محافظت به عمل آورد؟

نکته اول: سیستم عامل آیفون خود را آپدیت کنید

به روز نگه داشتن سیستم عامل آی او اس آیفونتان یکی از اصلی‌ترین روش‌هایی است که با استفاده از آن می‌تواند از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود در مقابل هکرها و افراد این چنینی محافظت کنید. همواره سعی کنی که آخرین و جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس را در آیفون خود نصب و از آن استفاده کنید چرا که اپل با به روز رسانی سیستم عامل آی او اس تغییرات امنیتی را در آن اعمال می‌کند که به موجب آن‌ها دسترسی افراد سودجو به اطلاعات کاربر بسیار دشوارتر از قبل می‌شود.

به عنوان مثال اپل در ماه سپتامبر سال 2015 نسخه 9.3.5 سیستم عامل ای او اس را ارائه کرد و تاکید داشت که کاربران سیستم عامل دستگاه‌های خود را از آن بهره‌مند سازند. اپل خاطرنشان شد که بدافزاری با نام Trident می‌توان جزئیات پیامک‌ها، ایمیل و تماس‌های کاربر را ذخیره و ردیابی کند که با انجام این به روز رسانی دسترسی این بدافزار به بخش‌های مورد نظر غیرممکن می‌شود. بنابراین یکی از روش‌های اصلی که با استفاده از آن می‌توانید به شکل موثرتری از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود در آیفون‌ها محافظت به عمل آورید مربوط به آپدیت نگه داشتن سیستم عامل دستگاه می‌شود. به منظور بررسی به روز بودن سیستم عامل دستگاه خود وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آن شده و سپس به بخش General و نهایتا Software Updates مراجعه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال Dock iPhone X

نکته دوم: قابلیت Find My iPhone را فعال کنید

همواره سعی کنید که قابلیت Find My iPhone آیفون خود را فعال بگذارید. در این شرایط اگر آیفون شما گم شده و یا سرقت شود به راحتی و با استفاده از دستگاه آی او اسی یا سایت Find My iPhone قادر به حذف تمام اطلاعات دستگاهتان خواهید بود. البته در مرحله اول باید تلاش کنید تا از به سرقت رفتن آیفونتان جلوگیری به عمل آورید اما هرگز فراموش نکنید که حادثه خبر نمی‌کند. ممکن است آیفون خود را سهوا در تاکسی یا مکانی جا گذاشته و فرد سودجویی آن را پیدا کند. در این شرایط با استفاده از قابلیت Find My iPhone می‌توانید تمام اطلاعات شخصی دستگاه خود را حذف یا وایپ کنید و به این صورت از حریم خصوصی و اطلاعات حیاتی خود محافظت کنید.

نکته سوم: از رمز عبور دشوارتر استفاده کنید

اپل رمز عبور 4 رقمی آیفون‌ها را به 6 رقمی تغییر داده و این موضوع سبب شده که ضریب امنیت آیفون‌هایش بیشتر شود. سعی کنید که همواره از رمز عبورهای دشوار و پیچیده‌ای استفاده کنید. انتخاب تاریخ تولد، شماره شناسنامه یا موارد این چنینی به عنوان رمز عبور آیفونتان امر بسیار ریسکی خواهد بود. علاوه بر این موضوع توصیه می‌کنیم که قابلیت تعینی رمز عبور “Passphrase” آیفون خود را هم فعال نمایید که به موجب آن می‌توانید رمز عبور خود را علاوه بر عدد شامل حروف و نمادها هم کنید.

فعال کردن این قابلیت به شدت در افزایش ضریب امنیت و محافظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربر موثر خواهد بود. به منظور ایجاد امکان استفاده از حروف و نمادها در رمز عبور آیفون خود ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه شده و سپس به بخش General مراجعه کنید. حال گزینه Touch ID را انتخاب کرده و به بخش Passcode مراجعه کنید. حال گزینه Change Passcode را لمس کرده سپس گزینه Passcode Options را انتخاب نمایید. در این قسمت باید گزینه با عنوان Custom Alphanumeric Code را انتخاب نمایید.تعمیرات اپل

نکته چهارم: قابلیت وایپ اتوماتیک آیفون خود را فعال کنید

آیفون‌های اپل و سیستم عامل آی او اس قابلیتی دارند که با فعال کردن آن پس از 10 بار وارد کردن اشتباه رمز عبور، محتوای آیفون به طور اتوماتیک وایپ می‌شود. با استفاده از این قابلیت هم می‌توانید از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود در مقابل افراد سودجو جلوگیری کنید. این قابلیت در شرایطی کاربرد بیشتری خواهد داشت که آیفونتان گم یا سرقت شده باشد. چنانچه سارق سعی کند که با ارائه رمز عبورهای نادرست از قفل آیفونتان عبور کرده و در این راستا 10 بار رمز عبورتان را اشتباه وارد نماید، تمام محتوای دستگاه به طور اتوماتیک وایپ یا حذف می‌شوند.

این مطلب را از دست ندهید   چرا iPhone/iPad/iPod من روشن نمی شود؟

به منظور فعال کردن این قابلیت باید ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود شده و سپس گزینه Touch ID & Passcode را انتخاب کنید. در این بخش گزینه‌ای با عنوان Erase Data وجود دارد که باید اسلایدر موجود در کنار آن را به وضعیت سبز رنگ منتقل کنید.

نکته پنجم: از لمس لینک‌های نامعتبر دوری کنید

در بسیاری از مواقع ممکن است ایمیل عجیب و حاوی لینک خاصی برایتان ارسال شود و یا در حین وبگردی با صفحات و لینک‌های عجیبی رو به رو شوید. در برخی از شرایط این لینک‌ها چندان هم عجیب و غریب نیستند و جتی این احتمال وجود دارد که ایمیل‌های حاوی لینکی به دستتان برسد که کاملا شبیه به یک ایمیل معتبر باشند. دقت کنید که تا حد امکان هیچوقت وارد لینک‌های نامعتبر یا آن دسته از لینک‌هایی که به واقع هدف آن‌ها را نمی‌دانید نشوید. همواره در حین استفاده از اینترنت و وبگردی تنها به مقصد خود فکر کنید و لینک‌های مرتبط با آن را اجرا نمایید. برخی از این لینک‌های نامعتبر ممکن است با اهداف شومی ساخته و ارسال شده باشند.تعمیرات اپل

نکته ششم: دسترسی برنامه‌ها را بررسی کنید

نکته بعدی که می‌تواند در راستای محافظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی شما موثر باشد مربوط به بررسی و محدود کردن دسترسی‌های برنامه‌هاست. برنامه یا اپلیکیشن‌هایی که در آیفون خود نصب می‌کنید شامل دسترسی‌های خاصی می‌شوند. به عنوان مثال یک برنامه ممکن است به اطلاعاتی همچون دوربین، لیست تماس‌ها، پیام‌ها و … دستگاهتان دسترسی داشته باشد. حال اگر آن اپلیکیشن چندان‌ قابل اعتماد نباشد ممکن است اطلاعات شخصی و حریم خصوصی شما در معرض خطر قرار گیرند.

به منظور جلوگیری از این موضوع سعی کنید که همواره لیست دسترسی‌های هر برنامه نصب شده در آیفون خود را بررسی کنید و مواردی که به واقع نیازی به فعال بودن آن‌ها وجود ندارد را غیر فعال نمایید. به منظور انجام این عمل و بررسی لیست دسترسی برنامه‌های نصب شده در دستگاهتان وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون شده و سپس گزینه Privacy را انتخاب کنید. حال می‌توانید آن از دسته دسترسی‌هایی که تمایل به غیرفعال کردن آن‌ها را دارید انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش فعال سازی اثر انگشت اپل

نکته هفتم: دستیار صوتی آیفون یا همان سیری (Siri) را غیر فعال کنید

دستیار صوتی اختصاصی اپل در سیستم عامل آی او اس که سیری نام دارد دستیار هوشمند و بسیار قدرتمندی است که تعامل با آن احساس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. اما طبق گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا سیری در برخی از شرایط به واسطی برای افراد سودجو در راستای دستیابی به اطلاعات شخصی کاربر شده است. از اینرو توصیه می‌کنیم که تا حد امکان این قابلیت را در آیفون خود غیر فعال کنید.

به منظور انجام این عمل وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفونتان شده و گزینه Touch ID and Passcode را انتخاب کنید. حال اسلایدر موجود در کنار گزینه Siri را غیر فعال نمایید.

نکته هشتم: قابلیت Auto-Fill آیفون خود را غیر فعال کنید

قابلیت Auto-Fill مربوط به مرورگر سافاری (Safari) ذخیره کردن اطلاعات کاربر در فیلدهای مختلف و پر کردن اتوماتیک آن‌ها در آینده می‌شود. به عنوان مثال تصور کنید که با استفاده از مرورگر سیری به خرید اینترنتی پرداخته و فیلدهای مربوط به کارت بانکی خود را پر کرده‌اید. با فعال بودن قابلیت Auto-Fill این اعداد و اطلاعات وارد شده از سوی شما در حافظه مرورگر سیری ذخیره می‌شوند و به این صورت در آینده به طور اتوماتیک این فیلدها پر خواهد شد و نیازی به ورود مجدد اطلاعات کاربر به صورت دستی وجود نخواهد داشت.

این قابلیت در برخی از شرایط ممکن است مورد هدف افراد سودجو قرار گرفته و بدین صورت اطلاعات شخصی شما به سرقت بروند. به منظور جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌کنیم که قابلیت Auto-Fill مرورگر سافاری آیفون خود را غیر فعال کنید. برای انجام این عمل وارد بخش Settings دستگاه شده و سپس گزینه Safari را انتخاب کنید. حال گزینه Auto-Fill را انتخاب کرده و تمام اسلایدرهای موجود در این بخش را غیر فعال کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 9 =

روش آپدیت گوشی اپل

روش آپدیت گوشی اپل

آپدیت گوشی اپل یکی از قابلیت های فوق العاده و کاربردی این ابزار هوشمند است که امروزه مورد توجه بسیاری از طرفداران محصولات اپل قرار

ادامه مطلب »