نمایندگی تعمیر گوشی اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش انتقال اطلاعات برنامه واتساپ به گوشی اندرویدی جدید

بسیاری از کاربران اپلیکیشن‌های پیام رسان با علایم و نمادهایی که در این برنامه‌ها به منظور مشخص کردن وضعیت پیام‌های رد و بدل شده ارائه شده است مشکل دارند! نمادها و علایمی که بدین منظور در اپلیکیشن‌های پیام رسان ارائه می‌شوند ممکن است کمی با یکدیگر تفاوت داشته باشند. بنابراین شناسایی دقیق آن‌ها می‌تواند در برخی از شرایط کمک به سزایی به شما کند. برای مثال شاید یک پیام صوتی بسیار مهم را از طریق واتساپ برای دوست خود ارسال کرده باشید و تمایل داشته باشید تا بدانید آیا وی این پیام را دریافت کرده یا به آن گوش داده است؟

شاید تصور کنید که نمایش دو تیک آبی رنگ در کنار هر پیام واتساپ به معنای دریافت کامل آن از سوی گیرنده است! خب این تصور تا حدی صحیح است، اما در برخی از موارد و به ویژه در شرایطی که به ارسال پیام صوتی پرداخته باشید، می‌تواند منجر به سردرگمی شما شود. در این مقاله قصد داریم تا به نکاتی در رابطه با نشانه ها و علایم ارسال پیام در واتساپ اشاره کنیم.

نشانه ها و علایم ارسال پیام در واتساپ پیام متنی

اولین بخشی که به آن اشاره می‌کنیم مربوط به پیام های متنی و نوشتاری واتساپ است. تصور اغلب شما برای این نوع پیام‌ها صحیح است. هنگامی که یک پیام متنی را از دیگر واتساپ برای فردی ارسال کنید، ممکن است نمادها و علایم زیر ایجاد شود:

یک تیک خاکستری: یک تیک خاکستری در کنار پیام متنی به آن معناست که شما پیامی را برای فرد مد نظر ارسال کرده‌اید.

این مطلب را از دست ندهید   روش حذف عکس از گوشی آیفون

دو تیک خاکستری: ایجاد دو تیک خاکستری در کنار پیام متنی به آن معناست که پیام شما به دست گیرنده (دستگاه وی) رسیده است اما وی هنوز پیام شما را باز و در نتیجه مطالعه نکرده است.

دو تیک آبی رنگ: اگر در کنار یک پیام متنی که ارسال کرده‌اید دو تیک آبی رنگ را مشاهده کردید، آن پیام توسط گیرنده خوانده شده است. بنابراین دو تیک آبی رنگ در کنار پیام متنی واتساپ نشان دهنده خوانده شدن پیام توسط گیرنده است.

اگر یک پیام را در گروهی از واتساپ ارسال کنید، تنها در شرایطی دو تیک آبی رنگ در کنار آن ظاهر می‌شود که تمام اعضای آن گروه پیام ارسالی شما را دیده باشند. بنابراین در گفتگوهای گروهی به این موضوع توجه داشته باشید.

اگر یک عکس یا ویدیو را در واتساپ ارسال کرده باشید هم نمادهایی مشابه با حالت فوق یعنی یک تیک خاکستری، دو تیک خاکستری و دو تیک آبی رنگ به ترتیب ممکن است در کنار آن پیم نمایش داده شوند. برداشتی که از این نمادها در ازای عکس، ویدیو، فایل داکیومنت و غیره می‌شود مشابه با حالت پیشین (ارسال پیام متنی) خواهد بود. بنابراین:

یک تیک خاکستری: یک تیک خاکستری در کنار پیام متنی به آن معناست که شما پیامی را برای فرد مد نظر ارسال کرده‌اید.

دو تیک خاکستری: ایجاد دو تیک خاکستری در کنار پیام متنی به آن معناست که پیام شما به دست گیرنده (دستگاه وی) رسیده است اما وی هنوز پیام شما را باز و در نتیجه مطالعه نکرده است.

دو تیک آبی رنگ: اگر در کنار یک پیام متنی که ارسال کرده‌اید دو تیک آبی رنگ را مشاهده کردید، آن پیام توسط گیرنده خوانده شده است. بنابراین دو تیک آبی رنگ در کنار پیام حاوی عکس، ویدیو و غیره نشان دهنده دیده شدن پیام از سوی گیرنده است.

این مطلب را از دست ندهید   کابل میکروفون و دکمه iPhone X

اما در شرایطی که یک پیام صوتی از طریق واتساپ ارسال کرده باشید، موضوع کمی متفاوت می‌شود.

نشانه ها و علایم ارسال پیام در واتساپ پیام صوتی

اما اگر یک پیام صوتی را از طریق واتساپ برای فردی ارسال کنید، دیگر دو تیک آبی موجود در کنار آن معنای قطعی گوش داده شدن به آن پیام را به همراه ندارد! هنگامی که دو تیک آبی رنگ در کنار یک پیام صوتی نمایان شد، به آن معناست که پیام صوتی شما توسط گیرنده دریافت و وی آن را مشاهده کرده است! اما این امر به آن معنا نیست که پیام صوتی مورد نظر لزوما توسط وی اجرا یا اصطلاحا پلی (Play) شده باشد. برای بررسی دقیق‌تر این امر در قبال پیام‌های صوتی واتساپ باید به شکل زیر عمل کنید:

برنامه واتساپ را اجرا و وارد پنجره گفتگوی خود با فرد گیرنده پیام صوتی شوید.

انگشت خود را بر روی پیام صوتی ارسال شده قرار دهید و کمی نگه دارید تا یک ویبره کوچک را در زیر انگشت خود احساس کنید.

از منوی فوقانی برنامه، آیکون دایره و حاوی علامت تعجب را انتخاب کنید. در این شرایط به صفحه‌ای مشابه به عکس زیر هدایت می‌شوید.

نکاتی در رابطه با علایم ارسال پیام در واتساپ

همانطور که می‌بینید در این بخش سه گزینه مختلف ارائه شده‌اند که بیانگر وضعیت دقیق و جزئیات بررسی پیام صوتی مورد نظر از سوی گیرنده آن هستند. این گزینه‌ها اطلاعات زیر را ارائه می‌کنند:

گزینه Delivered یا دو تیک خاکستری: این گزینه جزئیات زمانی را نشان می‌دهد که پیام صوتی شما به دستگاه گیرنده رسیده است.

این مطلب را از دست ندهید   کابل پاور و حجم صدا iphone SE 2020

گزینه Seen یا دو تیک آبی رنگ: اینم گزینه جزئیات زمانی را نشان می‌دهد که پیام صوتی ارسالی شما توسط گیرنده مشاهده شده است. بنابراین مشاهده دو تیک آبی رنگ در کنار یک پیام صوتی به معنای گوش دادن مخاطب شما به آن پیام نیست و تنها از دیده شدن آن توسط گیرنده خبر می‌دهد.

گزینه Played یا میکروفون آبی رنگ: این گزینه جزئیات زمانی را نشان می‌دهد که پیام صوتی و ارسالی شما توسط گیرنده اجرا یا اصطلاحا پلی (Play) شده باشد.

بنابراین همانطور که مشاهده کردید، برخلاف حالت‌های قبل دو تیک آبی رنگ در کنار پیام صوتی واتساپ به معنای آن نیست که گیرنده صرفا آن پیام صوتی را پخش کرده باشد. به محض اینکه گیرنده فقط به پنجره گفتگوی خود با شما مراجعه و ببیند که یک پیام صوتی از سوی شما دارد، دو تیک آبی رنگ در کنار آن نمایان خواهد شد. همچنین واتساپ آیکون میکروفونی را هم برای پیام‌های صوتی ارائه می‌کند که اگر به رنگ آبی در آید، به آن معناست که پیام صوتی شما توسط گیرنده پخش شده است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + بیست =

روش آپدیت گوشی اپل

روش آپدیت گوشی اپل

آپدیت گوشی اپل یکی از قابلیت های فوق العاده و کاربردی این ابزار هوشمند است که امروزه مورد توجه بسیاری از طرفداران محصولات اپل قرار

ادامه مطلب »