نمایندگی تعمیر گوشی اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل صدای گوشی اپل

در این مقاله برآنیم تا با درنظر داشتن این اشکال، برخی راهکارهای موجود جهت رفع آن را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم. پیش از پرداختن به راهکارهای مذکور، باید به این نکته توجه داشت که موارد ذکر شده در این داکیومنت مرتبط با گوشی iPhone 6 و iPhone 6 Plus است. بنابراین در صورتی که دستگاه شما مدلی غیر از این دو باشد، ممکن است توضیحات داده شده مناسبتی با گوشی اپل شما نداشته باشند.

تنظیم صدای آیفون

تنظیم صدا در آیفون که با گزینه Sound setting نمایش داده می شود به کاربر کمک می کند تا افکت های صدا را برای هشدارها یا alert های گوناگون تغییر دهد. در این تنظیمات شما می توانید هشدارهای مربوط به پیامک، ایمیل، زنگ گوشی و دیگر هشدارها و اعلان های گوشی را شخصی کنید. همچنین می توانید بلندی یا کمی صدای آنها را تنظیم کرده و یا حالت ویبره آنها را مطابق خواست خود تغییر دهید. در بخش تنظیمات صوت دستگاه شما چند گزینه در اختیار دارید.

گزینه Vibrate مخصوص حالت ویبره دستگاه بوده و می تواند در هنگام تماس فعال یا غیرفعال شود. شما می توانید در قسمت Ringer and Alerts میزان حجم صدای آیفون را تغییر دهید. در اینجا اگر گزینه Change with Buttons را غیرفعال کنید، دیگر کم و زیاد کردن صدای دستگاه با دکمه های کناری گوشی امکان پذیر نخواهد بود. گزینه دیگری که تنظیم صدای آیفون را می توانید در آن تغییر دهید، گزینه Sounds and Vibration Patterns می باشد. در این گزینه می توانید صدای قفل دستگاه و کیبورد را با غیرفعال کردن گزینه های Lock Sounds و Keyboard Clicks انجام داد.

این مطلب را از دست ندهید   تروتون و کابل بلندگوی گوش iphone X

تعمیر مشکل صدای گوشی اپل

خوشبختانه مشکل صدای گوشی اپل اختلالی به عملکرد دستگاه –از نطر امکان برقراری تماس- وارد نمی‌کند. به عبارتی دیگر علی‌رغم وجود چنین اشکالی در دستگاه، کاربران قادر خواهند بود تا تماس‌ها را به درستی و همانند قبل دریافت کنند. اما مشکلی که در این میان وجود خواهد داشت آن است که در این هنگام هیچ صدایی از طرف مخاطب برای کاربر به گوش نمی‌رسد یا اینکه صدای شنیده شده بسیار پایین خواهد بود. (حتی زمانی که ولوم صدا تا حد ممکن بالا باشد). توصیه می‌شود در صورت مواجهه با چنین اشکالی از راهکارهای ارائه شده در بخش زیر جهت تعمیر مشکل صدای گوشی اپل بهره ببرید. در صورت استفاده از این روش‌ها و تداوم اشکال پیش آمده می‌توانید به مرکز تعمیر گوشی اپل مراجعه کرده و سرویس‌های تخصصی مورد نیاز را دریافت نمایید.

دکمه ولوم صدا:

روش پیشنهادی نخست آن است که دکمه ولوم بالای صدا را فشار دهید و در زمانی که پیامی مربوط به صدا روی صفحه نمایش پدیدار می شود، دقت کنید که صدا روی حالت هدفون نباشد.

تمیزی هدفون:

مطمئن گردید که در پورت هدفون گوشی شما چیزی وارد شده نشده است. برای تست این موضوع می‌توانید یک هدفون را به گوشی موبایلتان متصل و سپس اتصال آن را قطع کنید و دوباره امتحان کنید.

کاور نبودن گوشی:

از کاور نشدن اسپیکر و هدفون گوشی‌تان مطمئن گردید. چرا که ممکن است این دو بخش از دستگاه، به دلیل انباشت گرد و غبار، محافظ صفحه نمایش، قاب گوشی و مواردی از این دست کاور گردند. برای اطمینان از تمیز بودن میکروفون گوشی اپل خود، از یک قلم مو استفاده کنید و گردوغبار انباشته شده در آن را پاک نمایید. در ارتباط با اسپیکر نیز می‌توانید ضربه آرامی به این بخش از دستگاه وارد نمایید تا اگر چیزی راه آن را مسدود کرده است خارج شود.

این مطلب را از دست ندهید   3 روش ارسال فایل ویدئویی از گوشی اپل

قطع کردن اتصال بلوتوث:

از قطع بودن اتصال بلوتوث گوشی‌تان مطمئن گردید. به علاوه از این مسئله نیز مطمئن گردید که گوشی‌تان از طریق بلوتوث به ماشین یا دیگر وسایل صوتی متصل نباشد. اگر قبلا از طریق بلوتوث به یک دستگاه صوتی متصل شده اید، گوشی موبایلتان را یک بار دیگر به آن متصل کنید و سپس اتصال را قطع کنید. سپس امتحان کنید و ببینید در این دو حالت صدای اسپیکر تفاوتی کرده است یا خیر.

لغو کردن حالت اختلال صدا یا همان (Noise Cancelation):

غیرفعال کردن حالت (Noise Cancelation) نیز گاه در رفع مشکل صدای گوشی اپل موثر بوده است. برای غیرفعال کردن این بخش کافی است تابنابراین به پس از ورود به تنظیمات گوشی، به بخش General رفته، وارد Accessibility شوید و گزینه Noise Cancelation را غیر فعال کنید.

تعمیر سخت افزاری:

در صورتی که مشکل صدای گوشی اپل با این روش‌ها حل نشد، احتمالاً اسپیکر گوشی موبایلتان به دلیل آسیب، نیازمند تعمیرات سخت افزاری است. برای بررسی دستگاه و اطمینان از این موضوع می‌توانید به مرکز تعمیر گوشی اپل مراجعه کرده و دستگاه خود را به کارشناسان بسپارید.

حالت اسپیکر:

برای اطمینان از عدم خرابی اسپیکر، گوشی خود را در حین تماس، بر روی حالت اسپیکر قرار دهید و ببینید که مشکل رفع می شود یا خیر.

ری‌استارت گوشی:

در صورت استفاده از یکی از روش‌های درج شده در این بخش جهت رفع مشکل صدای گوشی اپل ، دکمه قفل و هوم گوشی موبایلتان را برای 10 ثانیه بگیرید و نگه دارید تا گوشی ری‌استارت شود.

این مطلب را از دست ندهید   کشوی سیم کارت iPhone 11 Pro Max
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 5 =

روش آپدیت گوشی اپل

روش آپدیت گوشی اپل

آپدیت گوشی اپل یکی از قابلیت های فوق العاده و کاربردی این ابزار هوشمند است که امروزه مورد توجه بسیاری از طرفداران محصولات اپل قرار

ادامه مطلب »