نمایندگی تعمیر گوشی اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بازیابی اطلاعات آیفون با ال سی دی شکسته

شاید این اتفاق برای شما هم رخ دهد که آیفونتان ناگهان از دست شما بیفتد و صفحه نمایش گوشی بشکند. در اثر این ضربه ممکن است آیفون دیگر روشن نشود و صفحه نمایش آن کاملا سیاه گردد. اما در این حالت تکلیف اطلاعات موجود در آیفون چه خواهد شد؟ آیا قادر به بازیابی این اطلاعات هستیم؟

متاسفانه شکستن ال سی دی آیفون ها یکی از رایج ترین اتفاق هایی است که برای این گوشی های موبایل رخ می‌دهد. در اغلب موارد افتادن گوشی از دست کاربر اصلی ترین عامل شکستن ال سی دی آن خواهد بود. اما زمانی که صفحه نمایش آیفون در اثر ضربه بشکند یا ترک بردارد، تکلیف اطلاعات داخل حافظه دستگاه چه می‌شود؟ آیا در این شرایط تمام اطلاعات آیفون را از دست خواهید داد یا راهی برای بازیابی اطلاعات گوشی وجود دارد؟

خوشبختانه روش هایی به منظور بازیابی اطلاعات آیفون در این شرایط وجود خواهد داشت که توصیه می‌کنیم آن ها را نادیده نگیرید. دقت داشته باشید که هیچ تضمینی مبنی بر بازده مناسب روش های یاد شده وجود ندارد و ضریب پاسخگویی هر یک از روش هایی که نام می‌بریم به شدت ضربه‌ای که به آیفون وارد شده بستگی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید اطلاعات آیفون خاموش یا روشن خود که ال سی دی آن شکسته را بازیابی کنیم، تا انتهای این مطلب با موبایل کمک همراه باشید.

حالت هایی که ممکن است به وجود آید!

وقتی آیفون از دست شما بیفتد و ال سی دی آن بشکند چندین حالت مختلف ممکن است به وجود آید که احتمال بازیابی اطلاعات آیفون در هر یک از حالت مورد نظر متفاوت خواهد بود.

ال سی دی آیفون شکسته اما روشن است و کار می‌کند: در برخی موارد ممکن است آیفون از دست شما بیفتد و ال سی دی آن بشکند یا روی صفحه نمایش آن ترک هایی ایجاد گردد، اما موبایل خاموش نشود و حتی بتوان بدون مشکل از آن استفاده کرد. در این شرایط ضربه و آسیبی به تاچ و ال سی دی گوشی وارد نشده و فقط شیشه روی آن شکسته است. در شرایط این چنینی شانس بازیابی اطلاعات آیفون با ال سی دی شکسته به حداکثر مقدار ممکن می‌رسد.

این مطلب را از دست ندهید   نصب فونت در آیفون

 ال سی دی آیفون شکسته و روشن است، اما کار نمی‌کند: اگر بعد از وارد شدن ضربه به آیفون، ال سی دی آن روشن ماند اما هنگ کرده و در برابر لمس هایی که انجام می‌دهید هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد، شانس شما برای بازیابی اطلاعات دستگاه تقریبا 50% است. ممکن است در این شرایط ال سی دی گوشی هنگ گرده باشد یا فقط ال سی دی شکسته و سایر اجزای سخت افزاری دستگاه سالم باشند.

ال سی دی آیفون شکسته و خاموش شده است: این حالت رایج ترین حالتی است که در اثر ضربه به آیفون های اپل به وجود می‌آید. در این حالت ضربه وارد شده منجر به شکستن ال سی دی و از کار افتادن کامل آن می‌شود. بنابراین صفحه نمایش گوشی کاملا خاموش شده و با فشردن دکمه پاور هم قادر به روشن کردن آن نخواهید بود. در این حالت باز هم دو حالت زیرمجموعه دیگر می‌تواند وجود داشته باشد. اولین حالت این است که فقط ال سی دی و تاچ گوشی آسیب دیده باشند و سایر اجزای سخت افزاری دستگاه سالم و قابل استفاده باشند که در این حالت باز هم شانس بازیابی اطلاعات آیفون با ال سی دی شکسته وجود دارد. اما در حالت دوم ممکن است علاوه بر ال سی دی، سایر قطعات موبایل هم آسیب دیده باشند. در این حالت شانس بازیابی اطلاعات آیفون با ال سی دی شکسته به کمترین مقدار ممکن می‌رسد.

بنابراین با اصلی ترین حالت هایی که ممکن است بعد از وارد شدن ضربه به آیفون و از کار افتادن ال سی دی آن رخ دهد آشنا شدید. حالا می‌خواهیم راه حل های پیش روی برای بازیابی اطلاعات آیفون با ال سی دی شکسته را برایتان شرح دهیم.

مراحل بازیابی اطلاعات آیفون با ال سی دی شکسته

اگر ال سی دی آیفونتان در اثر ضربه شکست و نگران اطلاعات گوشی هستید، ابتدا دستگاه را در هر شرایطی که قرار دارد با کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید و ببینید که آیا آیفون توسط کامپیوتر شناسایی می‌شود یا خیر! اگر آیفون توسط کامپیوتر شناسایی شد، تقریبا همه چیز حل است! می‌توانید از برنامه آیتیونز (iTunes) یا سایر برنامه های مناسب دیگری که در این زمینه ارائه شده‌اند مثل برنامه iMyFone استفاده کنید. دقت داشته باشید که برنامه آیتیونز در این حالت فقط امکان بکاپ گرفتن از اطلاعات فعلی دستگاه را فراهم می‌کند تا بعدا قادر به بازیابی آن ها در آیفون خود باشید. برای آشنایی بیشتر با قابلیت بکاپ و ریستور دیتا از طریق برنامه آیتیونز توصیه می‌کنیم به مطالعه مقاله های “آموزش بکاپ گرفتن از آیفون و آیپدهای اپل؛ آیتیونز و آیکلود” و “آموزش ریستور یا بازیابی اطلاعات آیفون و آیپد و آیپاد تاچ” بپردازید. اما با برنامه iMyFone می‌توانید داده های آیفون را مستقیما به ویندوز انتقال دهید! بنابراین احتمالا نحوه استفاده از این برنامه برایتان جالب خواهد بود. در ادامه دقیق تر در مورد این برنامه، قابلیت های آن و نحوه استفاده از برنامه صحبت خواهیم کرد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض خواننده سیم کارت iPhone XR

با کلیک بر روی این قسمت به سایت رسمی iMyFone مراجعه کنید و نسخه رایگان برنامه iMyFone D-Port را دانلود نمایید. برنامه مذکور را نصب و اجرا نمایید و آیفونتان را هم با کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید. گزینه Export from iOS Device را از بخش سمت چپ برنامه انتخاب کنید. داده هایی که تمایل دارید در آیفون اسکن و سپس استخراج شوند را مشخص کنید و روی گزینه Scan کلیک نمایید.

مشاهده خواهید کرد که برنامه iMyFone D-Port شروع به اسکن حافظه آیفون می‌کند و بعد از چند دقیقه محتوایی که در آن قابل بازیابی هستند را نمایش خواهد داد. کافیست محتوایی که تمایل دارید استخراج شوند را مشخص کرده و روی گزینه Export کلیک کنید. سپس باید مسیر مورد نظرتان برای کپی شدن اطلاعات را بر روی سیستم مشخص نمایید. ظرف چند دقیقه تمام اطلاعات انتخاب شده به کامپیوترتان منتقل می‌شوند و بازیابی اطلاعات آیفون با ال سی دی شکسته با موفقیت انجام خواهد شد.

اما همیشه بعد از وارد شدن ضربه به آیفون، گوشی در حالتی قرار نخواهد داشت که با اتصال به کامپیوتر قابل شناسایی باشد. اگر بعد از اینکه آیفون را به کامپیوتر متصل کردید، متوجه شدید که کامپیوتر آن را شناسایی نمی‌کند، قضیه کمی دشوار و پیچیده‌تر خواهد شد. در این شرایط فقط می‌توانید از سرویس آیکلود (iCloud) به منظور بازیابی اطلاعات آیفونتان استفاده کنید! قبل از هر چیز در نظر داشته باشید که حتما باید قابلیت مذکور در آیفونی که هم اکنون ال سی دی آن شکسته و روشن نمی‌شود فعال بوده باشد. یعنی اگر زمانی که آیفون سالم بود، قابلیت آیکلود در آن استفاده نمی‌شد، هم اکنون و بعد از خاموش شدن گوشی هم نمی‌توانید از این قابلیت برای بازیابی اطلاعات آیفون با ال سی دی شکسته استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مقایسه گوشی آیفون 12 و آیفون 12 پرو

فرض را بر این قرار می‌دهید که قابلیت آیکلود آیفون شما روشن بوده باشد. در این شرایط اطلاعات آخرین بکاپی که توسط آیکلود از گوشی تهیه و ذخیره شده قابل بازیابی هستند. دقت داشته باشید که این روش در هر دو شرایط، یعنی شناسایی شدن آیفون توسط کامپیوتر یا شناسایی نشدن آیفون توسط کامپیوتر، قابل استفاده خواهد بود. برای بازیابی اطلاعات آیفون با ال سی دی شکسته در این روش باید مراحلی طی شوند که در ادامه شرح خواهیم داد.

با کلیک بر روی این قسمت به سایت رسمی آیکلود مراجعه کنید. مشخصات اپل آیدی خود را وارد کرده و لاگین شوید. مشاهده خواهید کرد که لیستی از داده های آیفون توسط آیکلود نمایان می‌شود. می‌توانید اطلاعاتی که مورد نیازتان است را انتخاب کرده و از طریق آیکلود استخراج کنید. دقت داشته باشید که اگر قابلیت بکاپ گرفتن از طریق آیکلود در آیفون شما فعال باشد و بکاپی از دستگاه قبل از خرابی آن گرفته شده باشد، بعد از تعمیر موبایل می‌توانید این فایل بکاپ را به راحتی و با اتصال به اینترنت روی آیفون ریستور کنید تا بازیابی اطلاعات آیفون با ال سی دی شکسته بعد از تعمیر دستگاه انجام شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + شانزده =

روش آپدیت گوشی اپل

روش آپدیت گوشی اپل

آپدیت گوشی اپل یکی از قابلیت های فوق العاده و کاربردی این ابزار هوشمند است که امروزه مورد توجه بسیاری از طرفداران محصولات اپل قرار

ادامه مطلب »