نمایندگی تعمیر گوشی اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش روش ضبط مکالمه و تماس ها در اندروید، اپل و ویندوزفون

این احتمال وجود دارد که بنا به دلایل خاصی تمایل داشته باشید که مکالمات تلفنی شما ضبط شوند. به این صورت هر زمان که نیاز باشد، می‌توانید با مرور دوباره مکالمه خود به صحبت‌های خویش و مخاطب آن سمت تماس گوش دهید. پیش از هر چیز باید اشاره کنیم که در برخی از کشورها و بنا به برخی از دلایل، ضبط مکالمات افراد در شرایطی که از انجام این عمل مطلع نباشند جرم بوده و عمل غیر قانونی محسوب می‌شود. این موضوع به آن معناست که اگر شما بدون اطلاع مخاطبی که با وی ماس گرفته‌اید، صدای او را ضبط کنید یک جرم انجام داده‌اید! بنابراین حتما به این موضوع دقت داشته باشید. حتی اگر از مسائل قانونی بگذریم باید حداقل پایبند مسائل اخلاقی باشیم. بدون تردید ضبط بدون اجازه برخی از مکالمات و تماس‌ها امر اخلاقی محسوب نمی‌شود. پس سعی کنید که هیچ‌گاه با هدف سوء استفاده نسبت به ضبط مکالمه گوشی و تماس های خود با افراد مختلف اقدام نکنید.

اما چگونه می‌توان یک مکالمه یا تماس تلفنی را ضبط کرد؟ برای انجام این عمل روش‌های مختلفی وجود دارد که البته برخی از آن‌ها د ر داخل کشور ما کاربرد ندارند. ما در این مقاله قصد داریم که به شرح و آموزش روش های ضبط مکالمه گوشی و تماس های تلفنی در اپل، اندروید و ویندوزفون‌ها اشاره کنیم و به کاربرد روش های مد نظر در داخل کشور چندان اهمیت نمی‌دهیم.

ضبط مکالمه گوشی و تماس با استفاده از اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های خاص

برنامه یا بهتر بگوییم اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که امکان ضبط مکالمه کاربران در گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌کنند. با وجود اینکه استفاده از برنامه‌های موبایلی برای ضبط مکالمه گوشی یکی از رایج‌ترین روش‌های موجود و مورد استفاده محسوب می‌شود، در برخی از شرایط محدودیت‌های خاصی پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. برای درک بهتر این موضوع و شرح کامل روش های ضبط مکالمه گوشی با استفاده از اپلیکیشن‌ها لازم می‌دانیم که در قدم اول نحوه عملکرد انواع برنامه های موجود این چنینی را شرح دهیم. به طور کلی اپلیکیشن یا برنامه‌هایی که امکان ضبط مکالمه گوشی و تماس ها را فراهم می‌کنند شامل سه دسته مختلف هستند. این سه دسته به شرح زیر خواهند بود:

این مطلب را از دست ندهید   مخفی کردن اطلاعات پیام‌ها در صفحه قفل آیفون

اپلیکیشن‌های مبتنی بر شماره ثانویه:

دسته اول برنامه هایی که به منظور ضبط مکالمه گوشی و تماس ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، اپلیکیشن‌هایی هستند که یک شماره تماس را به مکالمه دو نفره افراد اضافه می‌کنند. به بیان دیگر این اپلیکیشن‌ها یک گفتگوی گروهی را در پشت برده هر مکالمه راه‌اندازی خواهند کرد، با این تفاوت که شماره سوم ملحق شده به مکالمه هیچ صحبتی به عمل نمی‌آورد و تنها شنونده و ضبط کننده مکالمه مابین دو فرد است! استفاده از این نوع اپلیکیشن‌ها عموما محدودیت‌های خاصی دارد و در کشورهای مختلف با توجه به شرایط خاص ارائه می‌شود. همچنین برای استفاده از این برنامه ها باید اپراتور خدمات دهنده سیم کارت شما از برقرار تماس گروهی پشتیبانی به عمل آورد، در غیر این صورت حتی اگر در یک برنامه این چنینی ثبت نام کنید هم قادر به استفاده از قابلیت اصلی آن که ضبط مکالمه گوشی است، نخواهید بود.

اپلیکیشن‌های مبتنی بر یک سورس سخت افزاری:

برخی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که به منظور ضبط مکالمه گوشی و تماس ها ارائه شده‌اند مبتنی بر یک سورس یا منبع سخت افزاری در خود گوشی هستند! اما این امر به چه معناست؟ این موضوع به آن معناست که برنامه یا اپلیکیشن مد نظر با قطعه سخت افزاری نظیر اسپیکر گوشی شما ارتباط برقرار می‌کند و در حین برقراری تماس، صداهای خروجی از اسپیکر دستگاه را ضبط می‌نماید.

همچنین اپلیکیشن مد نظر می‌تواند با سورس دیگری نظیر میکروفون ارتباط برقرار کند و به این صورت صدایی که وارد میکروفون می‌شود را ضبط کند. این نوع اپلیکیشن‌ها تنها قادر به برقراری ارتباط با یک سورس سخت افزاری هستند، بنابراین طبیعی است که نتوانند مکالمه دو طرف یعنی تماس گیرنده و دریافت کننده تماس را به طور همزمان ضبط کنند.

اگر اپلیکیشن شما با اسپیکر دستگاه در ارتباط باشد، تنها صدای دریافتی از مخاطب شما را ضبط می‌کند و اگر با میکروفون گوشی در ارتباط باشید؛، تنها قادر به ضبط صدای شما خواهد بود. بنابراین اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه گوشی که مبتنی بر یک سورس سخت افزاری هستند، تنها قادرند تا صدای یک سمت از دو سمت مکالمه را ضبط کنند. اگر قصد داشته باشید که تنها صحبت‌های مخاطب خود را ضبط کنید، این دسته از اپلیکیشن‌ها به سادگی این امر را برایتان امکانپذیر خواهند کرد.

این مطلب را از دست ندهید   چرا iPhone/iPad/iPod من روشن نمی شود؟

اما ترفندی هم وجود دارد که اشاره به آن خالی از لطف نیست. عنوان کردیم که اپلیکیشن‌های مبتنی بر یک سورس سخت افزاری تنها قادر به ضبط صداهای یک سورس نظیر میکروفون یا اسپیکر هستند. تصور کنید که سورس اپلیکیشن شما میکروفون دستگاه باشد. در این شرایط تمام صحبت‌های شما توسط اپلیکیشن ضبط می‌شوند و مشکل موجود مربوط به ضبط صدای دریافتی و خروجی از اسپیکر است! برای رفع این مشکل می‌توانید در حین برقرار تماس، مکالمه خود را در حالت اسپیکر یا بلندگو قرار دهید.

در این شرایط صدای دریافت شده و خروجی از اسپیکر به شکل بلندی منعکس می‌شود و به میکروفون می‌رسد. بنابراین با یک ترفند ساده توانسته‌اید تا با یک اپلیکیشن ضبط مکالمه مبتنی بر سورس سخت افزاری نسبت به ضبط دو طرفه مکالمه و تماس اقدام کنید. البته باید اشاره کنیم که اغلب در این شرایط کیفیت ضبط صدا به شدت افت می‌کند و مخاطب تماس شما هم از فعال بودن حالت اسپیکر یا بلندگوی تماس باخبر می‌شود.

اپلیکیشن‌های مبتنی بر VoIP:

سومین دسته از برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که می‌توانید از آن‌ها به منظور ضبط مکالمه گوشی و تماس های خود استفاده کنید، اپلیکیشن‌هایی مبتنی بر VoIP هستند. واژه VoIP مخفف عبارت “Voice over Internet Protocol” به معنای “صدا روی پروتکل اینترنت” است. با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مبتنی بر VoIP می‌توانید ضمن اتصال به اینترنت و برقرار تماس از طریق آن نسبت به ضبط مکالمه خود وارد عمل شوید.

سرویس‌های VoIP این امکان را فراهم می‌کنند تا با اتکای به IP به برقراری تماس با مخاطبین مد نظرتان در سراسر دنیا بپردازید و مکالمه خود را ضبط نمایید. در این بین ذکر این نکته حائز اهمیت است که سرویس‌های VoIP در تمام کشورها قابل استفاده نیستند و محدودیت‌های خاصی را به همراه دارند. عموما برای استفاده از این سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها شما باید شماره تماس خود را رجیستر کنید. انجام این رجیستری در اغلب شرایط سبب می‌شود که ضمن برقرار تماس با مخاطب مد نظرتان، شماره تلفن شما توسط وی قابل شناسایی نباشید و او در گوشی هوشمند خود تماسی با وضعیت Unknown Caller یا No Caller ID دریافت کند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام

اپلیکیشن Call Recorder

برنامه Call Recorder از دسته برنامه‌های ضبط مکالمه گوشی محسوب می‌شود که با یک سورس سخت افزاری ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین در شرایط عادی و با استفاده از برنامه Call Recorder تنها می‌توانید صحبت‌های یک سمت تماس (تماس گیرنده یا دریافت کننده تماس) را از طریق میکروفون یا اسپیکر ضبط کنید. برنامه Call Recorder به طور رایگان قابل استفاده است، اما متاسفانه تنها شامل یک نسخه اندرویدی می‌شود.

دانلود اپلیکیشن Call Recorder از گوگل پلی‌استور

عملکرد برنامه Automatic Call Recorder هم مشابه با برنامه Call Recorder است، بنابراین این اپلیکیشن هم مبتنی بر یک سورس سخت افزاری خواهد بود. این برنامه قابلیت فعال سازی اتوماتیک اسپیکرهای دستگاه در حین برقرار تماس را به همراه دارد و به این شکل امکان ضبط مکالمه دو طرفه از طریق میکروفون دستگاه را فراهم می‌کند. برنامه Automatic Call Recorder تنها شامل نسخه اندرویدی می‌شود و به طور رایگان عرضه شده است. این برنامه یک نسخه پرو یا پیشرفته‌تر دارد که برای استفاده از آن ملزم به پرداخت هزینه خواهید بود.

اپلیکیشن WePhone

آخرین برنامه یا اپلیکیشنی که نام می‌بریم، برنامه WePhone است. این برنامه مبتنی بر سرویس VoIP یا “صدا روی پروتکل اینترنت” بوده و این امکان را فراهم می‌کند تا با مخاطبین مد نظرتان در سراسر دنیا تماس حاصل کنید و مکالمات خود را ضبط نمایید. در ابتدا برنامه WePhone اعتبار رایگانی را در اختیار قرار می‌دهد و می‌توانید از آن استفاده کنید. به طور کلی برنامه WePhone هم از دیگر اپلیکیشن‌های خوب موجود به منظور ضبط مکالمه گوشی و تماس ها محسوب می‌شود.

استفاده از گجت‌های ضبط کننده تماس

یکی دیگر از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به ضبط مکالمه گوشی و تماس ها در اندروید، اپل و ویندوزفون یا بهتر بگوییم هر گوشی هوشمندی اقدام کنید مربوط به گجت‌های اختصاصی می‌شود که با این هدف طراحی شده‌اند. این گجت‌ها به سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری گوشی هوشمندتان متصل می‌شوند و به راحتی قادر به ضبط مکالمات شما با بهترین کیفیت ممکن خواهند بود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 20 =

روش آپدیت گوشی اپل

روش آپدیت گوشی اپل

آپدیت گوشی اپل یکی از قابلیت های فوق العاده و کاربردی این ابزار هوشمند است که امروزه مورد توجه بسیاری از طرفداران محصولات اپل قرار

ادامه مطلب »